فيديو حلقة صبايا الخير 25-3-2014 علي قناة النهار تقديم ريهام سعيد و حادثة قتل طالب لمدرسه

شاهد فيديو حلقة برنامج صبايا الخيراليوم الثلاثاء الموافق 25 مارس 2014 و التي تم عرضها علي قناة النهارو عرضت ريهام سعيد في صبايا الخير اليوم تقرير عن حادثة و جريمة جديدة حدثت في مصر وهي قتل طالب لمدرسه في مشاجرة بينهما ادت في النهاية الي مقتل المدرس و الان الطالب ينتظر مصيرة في القضاء.

وقد قدمت ريهام سعيد في حلقة اليوم من صبايا الخير تقرير عن الحادثة و لقاءات مع المواطنين المحيطين بتفاصيل الواقعة من اهالي المنطقة لمعرفة تفاصيل اكثر و معرفة رؤيتهم في الحادثة.



وتضمن الحلقة ايضا لقاءات و فيديوهات لاهالى المدرس المتوفى فى المدرسة بعد الشجار مع طالب وتعليق ريهام سعيد عن الحادث انما الامم الاخلاق ما بقيت فان هم ذهبت اخلاقهم ذهبوا ولقاء مع مدرسة تطالب الوزير بتوفير الامن للمدرسين حتي لا تتكر الحادثة و ايضا لقاء مع الطلاب في المدرسة وريهام سعيد تسال طالب لماذا ترفع علامة النصر ومدرسك مات.

فيديو حلقة صبايا الخير 25-3-2014 الثلاثاء علي قناة النهار و التي تقدمها ريهام سعيد كاملة


10 تعليقات

  1. يقول ياسمين عبدالعاطي:

    هو الولد غلطان وقليل الادب عشان مهما كان مكنش مد ايده علي المدرس بتاعه ابدا كان اشتكا لو كان استفزه بس الي انا عرفته انو مات عشان عنده السكر او قلبه وقف وممكن من الزعل بس مينفعش نقول علي الطالب قاتل لانه اكيد مكنش قصده يموتو مينفعش نقول علي قاتل لانه مكنش يعرف انو ده هيحصل لكن هي جت معاه كده نصيبه بقي يموت المدرس العيب علي الافلام البلطجه الي علمت العيال ان الرجوله بلبلطجه والعنف والضرب

    • يقول هنااء عبد الملك:

      قله الادب حدودها الالفاظ والكلام والردود الخارجه عن طبيعه الاخلاق وليس مد اليد على زميل او مدرس بالاخص داخل هيئه تدريس ..والولد طبيعته غير سويه باتفاق الراى للمدرسين والزملاء ؟؟ بمعنى اننى اعلم ان المدرس مريض استغل عدم قدرته على المقاومه والدفاع عن النفس واضربه واهينه ؟؟ ما هذا ؟؟ وما هو المنتظر من هذاالسن للطلبه حين سبقت افعاله بالبلطجه وقله الادب ولم يتمكن احد ا فى المدرسه ولا فى المنزل ان يحجمه من تلك الافعال ؟؟ الا سياتى يوم يصبح قاتل ؟؟؟ البركه فى الوالدين والبركه الثانيه فى الوزير .. ووضع لوائح يلتزم بها الطالب والمعلم وادارة المدرسه واختيار قادة وامن على قدر المسؤليه ……بالفعل وسائل الاعلام لها دورها السىء.. ولكن اين الرقابه الداخليه … الكل مسؤل ومتهم ..

  2. يقول هنااء عبد الملك:

    ناتى من جانب المدرسه التى فقدت اعصابها بسبب الحادث فى برنامجك واتخذت الجانب الاكبر فى الحديث ولم تاتى ياريهام / بصورة اخرى لمدرس غير منفعل ؟؟ ولكن مع حديثها استفزت نقطه خطيرة وهى رفض المدرسين ان يقوموا بمهمه الامن ؟؟ ده ياترى ياسباده / الوزير من قله البطاله فى مصر ؟؟ ام ميزانيه الوزارة لا تسمح بموظفين امن ؟؟ ومدى الاستهزاء بالمعلم ومهنته الشاقه ؟؟ وهل تسمح بامراة تقف امن ؟؟ رجال الامن لهم مواصفات خاصه اولهم السيطرة والالتزام وانعدام الفوضى …لا مفر يجب ان تتحاكم ولا تستحق هذا المنصب الحساس .. لو القاضى حر يجب محاكمتك اولا ..وولى الامر معك … رب البيت بالدف ضارب ؟؟ اريد ان اعرف هل الوزير مصرى ابن مصرى .. وهل كان معلما ذات يوم .. وتدرج المنصب لكفاءته ؟؟ هذا الطالب الفاشل القاتل سوف يدخل المؤسسه من باب ويخرج منها حامل العديد من الشهادات تؤهله ان يرتكز لاحدى مؤسسات الدوله ؟؟؟

  3. يقول هنااء عبد الملك:

    المفروض ان ريهام سعيد اعلاميه وبرنامجها حيوى يهتم بالعديد من قضايا المجتمع /ولكن لا بيحل ول بربط ؟؟ بمعنى ان بدلا من تضيع وقت البرامج فى مشاهده دفن المعلم /سامى !! تاتى بالاربعه حلقات التى تسببت فى ضياع جيل وهم الوزير/ وولى الامر/ ومدرس زميل / والطالب … ؟؟ لان الوزير تسبب فى مقتل المدرس واولياء الامور يتسببوا فى ضياع مستقبل ابناءهم لعدم متابعتهم فى المدرسه لانهم صله الوصل بين المعلم والطالب ….والوزير هو صله الوصل بين المدير والمعلم والطالب … والعلاقه تاتى بقراراته واهتماماته وزياراته للمدارس …ولا تخشى على حذاءك من عفرة رمال فناء المدرسه ؟؟ من وجهه نظرى محاكمه الوزير وولى الامر مع الطالب ..اتمنى من القاضى ان يحسم هذه القضيه ومعاقبه الجميع لانها قضيه جيل … والا انشؤا مدارس بلطجه تخص هذه الفئه من المجتمع وفصلها عن طالب العلم وعدم كسر طموحات المعلم والطالب .. المدرسه مكن مقدس وهادىء ومنظم ونظيف ومحترم … دفنتى ليه ياريهام المقوله : وكاد المعلم ان يكون رسولا ؟؟؟

  4. يقول ShreIf Elhadry:

    علي فكره المدرس مات من سكته قلبيه مش من الضربه الي ضربه الطالب

    • يقول هنااء عبد الملك:

      هل ده تقرير الطب الشرعى .. ؟ ونفيت جميع الشهود من المدرسه وزملائه .. ! حتى لو كان قدرة ان يتوفى المدرس فى تلك اللحظه التى ضرب الطالب بيده على صدر المدرس وتسببت الاسباب .. الا ينال جزاؤه ؟؟ا ام تترك الفوضى والتسيب ؟؟ لماذا يرفض الطالب ان يضع المعلم موضع الاخ الاكبر او العم او الخال او الوالد لبضعه ساعات اليوم الدراسى خشيه الاحترام .. وان تكتب لائحه بكل مدرسه ( المعلم اب لكل طالب علم ) ( وامعلمه ام لكل طلاب العلم ) …

  5. يقول نيمو:

    الاخلاق راحت فين يا ناس ربنا يرحمنا برحمته راحت فين يا ناس الناس الي بتربي احنا وصلنا لمرحله خطر ……. نعيب زماننا والعيب فينا وما لزماننا عيب سوانا……..

    • يقول هنااء عبد الملك:

      الاخلاق تبدأ من الوالدين // سواء كانوا يمتهنون اى مهنه ! احترام الكبير بالفطرة والتربيه والتوجيهه الدائم دون غفله ! كنت اربى اولادى اثناءالمراحل التعليميه بمبدا .. ان اخطا معك زميل الدراسه اشكو للمدرس وان لم يفعل شىء اذهبوا لمدير المدرسه وان لم يفعل شىء اذهب انا المدرسه لكى اعلمهم جميعا عدم الاهمال ! ..ولم اسمع بتاتا بان المدرس اخطا فى حق الطالب ؟؟ وان كان ما يقوله الطالب / ابراهيم حقيقى بان المدرس سبه ..وكان رد فعله هو ضربه حتى الموت …. لماذا لم يذهب يشكوا للمدير ؟ او لوالديه ؟ او للوزارة ؟؟ يجب ان يكون هناك حائل احترام الطالب لمدرسه يعكس ده على المعلم .. لان المدرس شخص واحد يتعامل مع طلبه من جميع الفئات والبيئات ؟؟؟ وياتى للمدرسه بهدف واحد ويؤدى رسالته بقدر طاقته .. فلا يتحمل ضغوط اضافيه لا بالالفاظ ولا بالافعال ..

  6. يقول توتى فروتى:

    يخرب بيت امك ده انت شكل اهلك بلطجى وما يصعبش عليكى غالى ياست ريهام ده المفروض يتعدم علشان يكون عبره لباقى الطالبه شكلى هقلب عليكى وهكرهك بعد ما كنت بحبك

  7. يقول جيهان محمد:

    ولد قتل مدرس ياحلاوة ياصلاة النبى أحسن ، الله يلعن أبوه لأبو أمه اللى ماعرفوش يربوووووووووووه ، الولد ده لازم يتعدم ومافيش حاجة إسمها عيل لصسة طفل الطفل ده قتل لازم يقتل ؛ وكل المصايب اللى بتحصل فى مصر بسبب الأطفال اللى إنتم بتقولوا عليهم أطفال بيقتلوا علشان عارفين محدش هايحاسبهم، المدرسين مهانين حرام كدة ، لو كان المدرس هو اللى اتسبب فى موت الولد البلطجى ده كان زمان اتحكم عليه بالإعدام صح يتبلد عمرها ما هتتقدم، صح يامصر ياظالمة؟ صح ياإعلاميين ياكلاب لو كان المدرس هو اللى قتل الولد المجرم ده كنتم هاترحموه؟ الله يخربيتك ياوزير التربية والتعليم يافاشل يابتاع التليفزيون والشو الإعلامى ، إنت السبب فى قتل هذا المعلم الشريف لأنك أمنت البلطجية وقطعت إيد المعلمين أين التربية ياوزززززززززززززززززززززير.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شاهد ايضا...